جواب های معادله دیوفانتی a^4+b^4=c^4+d^4

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده محمد حکم آبادی
  • استاد راهنما فرضعلی ایزدی
  • سال انتشار 1391
چکیده

اویلر برای این معادله دو جواب پارامتری ارایه نمود ولی جواب های کلی این معادله هنوز مشخص نیست. روشهایی که در این تحقیق از آن استفاده می شود عبارتند از سه تایی های فیثاغورسی ، شبه جواب ، شبه جواب فاکمبرگ، کاهش جبری، وتبدیلات پارامتری که هر روش دسته خاصی از جوابها را در بر می گیرد.سپس مثال های عددی بر اساس روش های فوق ارایه می گردد.این پایان نامه شامل لیست نا تمام از 218 جواب غیر بدیهی اولیه در اعداد صحیح کوچکتر از 10^6 می باشددر پایان کاربردی از پارامتری سازی اویلر در محاسبه رتبه خم بیضوی ارایه می شود.

منابع مشابه

مدل سازی جواب های سالیتونی معادله غیر خطی تعمیم یافته رادهاکریشنان-کاندو-لاکشمینن

بیشتر مسائل در فیزیک، ریاضی و مهندسی از جمله مکانیک سیالات (جریان سیال و انتقال حرارت و...) فیزیک پلاسما، لیزر، اپتیک و معادلات به طور ذاتی غیر خطی هستند. اکثریت این مسائل توسط معادلات دیفرانسیل جزئی و معمولی شکل پیدا می کنند. به جزء تعداد محدودی از این معادلات که داری حل تحلیلی دقیق هستند، بیشتر این مسائل حل دقیق ندارند؛ که باید به وسیله شیوه‌های جدیدی مبتنی بر کد نویسی هایی بر پایه نرم افزاره...

متن کامل

جواب های معادله موج میرا

در این پایان نامه مسئله کوشی را برای معادله موج میرا مطالعه می کنیم. با استفاده از روش انرژی وزن دار تخمین هایی از جواب این مسئله را به دست خواهیم آورد و نشان خواهیم داد که این تخمین ها در حالت فوق بحرانی به طور تقریبی بهینه هستند.

وجود جواب تناوبی معادله دیفرانسیل رسته سوم غیرخطی یک مدل ریاضی برای ترمز خودروهای سنگین

در این مقاله ما شرط لازم و کافی برای وجود جواب تناوبی غیربدیهی معادله دیفرانسیل معمولی مرتبه سوم غیرخطی را مطالعه نموده و با استفاده از قضیه نقطه ثابت شادر ،وجود این جواب را ثابت میکنیم. سپس با استفاده از کامپیوتر جواب تناوبی را در حالات خاص تقریب نموده و آن را در صفحات xt ؛ xx? و x?x?? رسم مینمائیم. مطلب جالب در این مقاله، کاربرد این مسئله در ترمز خودروهای سنگین است، یعنی ما با استفاده از فرمو...

متن کامل

وجود جواب تناوبی یک معادله دیفرانسیل مرتبه سوم غیرخطی با کاربرد در خودروسازی

در این مقاله ما شرط لازم و کافی برای وجود جواب تناوبی غیربدیهی معادله دیفرانسیل مرتبه سوم غیرخطی را مطالعه نموده و با استفاده از قضیه توابع ضمنی،وجود این جواب را ثابت مینمائیم. سپس با استفاده از کامپیوتر جواب تناوبی را در حالت خاصی تقریب نموده و آن را در صفحات xt,xx?وx?x?? رسم می نمائیم. شایان ذکر است که معادله در نظر گرفته شده میتواند یک مدل ریاضی برای ترمز خودروهای سنگین باشد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023